Instalacje z mchu ! Ale jak to jest możliwe? Pamiętam jeszcze ze szkoły podstawowej, jak bardzo nie potrafiłem uwierzyć, że mech jest w stanie wskazać mi drogę kiedy zgubię się w lesie. Dziś wiem, że rzeczywiście tak jest, i że wynika to z prostej przyczyny – mech lubi cień i wilgoć, dlatego rośnie raczej po północnej stronie drzew i skał. Pamiętam równie dobrze, jak jeszcze niedawno nie potrafiłem uwierzyć, że mech wskazuje nie tylko północ, ale również kierunek rozwoju nowoczesnego marketingu.
A uwierzyć zdecydowanie jest w co – metoda moss graffiti, bo tak fachowo określa się ten rodzaj działań, ma szereg zalet, z których dla reklamującej się w ten sposób firmy niewątpliwie najważniejszą jest to, że zwraca na siebie uwagę, a wynika to przede wszystkim z faktu, że jest niestandardowa.
Wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni do komunikatów reklamowych płynących z telewizji, radia czy gazet, i niejednokrotnie w takich pasmach po prostu zmieniamy kanał, stację lub stronę. Napisy i logo z mchu przyciągają wzrok z samego faktu, że są ciekawe i nietypowe – a przecież skupienie uwagi potencjalnego klienta jest pierwszym i najważniejszym krokiem do zaprezentowania mu naszej oferty.
Instalacje z mchu oddziałują na odbiorców tak bardzo, że niejednokrotnie wręcz pytają oni, czy mogą jej dotknąć – ten efekt świeżości wbija się w pamięć i nie pozwala o sobie zapomnieć, co jest z kolei ostatecznym celem każdej reklamy bez wyjątku.
Roślinne instalacje szczególnie dobrze prezentują się w miastach, ponieważ wszechobecny beton i duże stężenie szarości tym bardziej zwracają uwagę na kontrastujący z nimi kolor, a przy tym potęgują wrażenie naturalności samej metody. Warto wspomnieć również o tym, że taka instalacja z mchu wcale nie musi być zielona – dzięki współpracy ze specjalnymi plantacjami zajmującymi się hodowlą tego typu roślinności, możemy zaproponować aż 31 kolorów mchu, dzięki czemu możliwości kontrastu są niemal nieograniczone.
Metoda moss graffiti jest wprost inspirowana Matką Ziemią: stosuje się w niej całkowicie naturalny materiał, który jest w 100% przyjazny dla środowiska i całkowicie biodegradowalny. Fachowo wykonane panele z z mchu praktycznie nie wymagają dodatkowej pielęgnacji, zachowując niezmienioną strukturę i jeżeli nie są wystawione na bezpośrednie działanie czynnika ludzkiego, czytaj. wandalizmu, spokojnie taka instalacja może nam służyć latami. Roślinne instalacje nie wymagają wody, jeśli wilgotność powietrza utrzymuje się na poziomie minimum 40%, jeśli zaś jest mniejsza, wystarczy raz na jakiś czas skorzystać ze zraszacza, aby po kilku sekundach materiał odzyskał swoją miękkość i plastyczność. Warto zwrócić również uwagę na to, że mech stosowany w metodzie moss graffiti jest odporny na ogień dzięki specjalistycznej obróbce, może być zatem bezpiecznie stosowany w zamkniętych pomieszczeniach.
Elastyczny charakter mchu wynika nie tylko ze struktury jego budowy, ale również możliwości zastosowania. Nie ma żadnych ograniczeń co do kształtu i typu nawierzchni, na jakich można umieścić wzory czy logo z mchu – ogranicza nas jedynie własna wyobraźnia i skala zlecenia, a zatem stopień jego skomplikowania. Na ogólny koszt kampanii wpływa wiele zmiennych – każdy projekt jest wykonywany ręcznie przez najwyższej klasy specjalistów, dlatego konkretna oferta jest przygotowywana za każdym razem indywidualnie, w ciągu 24 godzin od złożenia zapytania.
Moss graffiti to metoda niebanalna i budząca żywe zainteresowanie tak jej odbiorców, jak i prestiżowych instytucji. Z tym nośnikiem pracujemy już od lat i mamy duże doświadczenie zdobywane jeszcze kiedy byliśmy polskim oddziałem międzynarodowej agencji Greengraffiti. Nie mniej jednak to dopiero nasz autorski projekt „Leśne Ślady Natury” wykonany dla Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Łodzi zdobył główną nagrodę w kategorii „PR miejsca, miasta lub regionu”. Konkurs „Złote Spinacze” jest uznawany za najważniejsze wydarzenie w polskiej branży public relations. Kampania polegała na wykonaniu sylwetek zwierząt z mchu, które na okres wakacyjny zagościły na wybranych kamienicach w Łodzi, zaś celem samej akcji było zachęcenie mieszkańców miasta do aktywnego spędzania czasu wolnego na łonie łódzkich lasów.
Nagroda jest dla nas ogromnym wyróżnieniem i symbolem uznania, jednak przede wszystkim świadczy o tym, że metoda moss graffiti budzi autentyczne zainteresowanie i przebija się do powszechnej świadomości – a właśnie to jest wyznacznikiem sukcesu każdego komunikatu.